Salgs og leveringsbetingelser

 

Frakt
Vi sender normalt med Bring/DHL/Schenker med mindre annet er avtalt. Du kan hvis du ønsker spesifisere annen transport ved bestilling. Betingelser i den sammenheng kommer da fram.

Ekspedering av ordre
Normal frakttid er 2-7 dager avhengig av adresse. Varer som ikke finnes på lager kan ta noe lenger tid, og vi vil informere om leveringstid så fort vi har mottatt ETA. Ordren vil i dette tilfellet splittes og porto kostnaden vil følge hver forsendelse. 

Priser
Alle priser er i norske kroner og oppgitt tydelig, eks. mva. Fraktpriser vil variere i forhold til vekt på varen, hvor du bor og hvilken fraktmåte du ønsker. Kippr AS forbeholder seg retten til å justere prisene dersom Kippr AS påføres endringer av priser fra leverandører, endringer i valutakurser, endringer av offentlige avgifter e.l.. Kippr AS reserverer seg for eventuelle skrivefeil.

Reklamasjoner
Reklamasjon må skje innen 7 dager fra leveransedato via salg@kippr.no

Avbestillinger
Ordre blir prosessert raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du trenger varene før du bestiller. Avbestillinger må skje via salg@kippr.no.

Skade på varen
Hvis dere oppdager at pakken er skadet ved levering, så må dere melde ifra til bud før dere signerer inn varen slik at saken blir notert og loggført hos transportøren. Husk at kunden overtar ansvaret for varen når den er mottatt og signert inn. Oppdager dere en transportskade først når dere åpner emballasjen så må dere snarest ta et bilde og dokumentere feilen. Alle skader meldes så raskt som mulig til salg@kippr.no som vil hjelpe til med skade/reklamasjonsskjema.

Mangelfull vare
Har vi sendt deg en mangelfull eller feilaktig vare skal den omgående returneres i originalemballasjen med betalt returfrakt og i vesentlig samme stand og mengde. Du taper din rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom du ikke gir melding til oss om hva slags mangel det gjelder innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Dette meldes til salg@kippr.no. Dersom varen er mangelfull vil du få returnert rimelige fraktutlegg. For øvrig setter kjøpsloven en ytre grense for å påberope seg en mangel.

Garanti
Produsentens garantier gjelder. Disse er spesifisert under produktinformasjonen. Under garantitiden, som regnes fra opprinnelig innkjøpsdato, gjelder garantien om noen vare tross normal anvendelse/montering skulle gå i stykker. Ved material- eller produksjonsfeil, reparerer eller bytter vi varen.

Garantien gjelder ikke 

  • Feil oppstått ved unormal bruk eller ytre påvirkning.
  • Kostnader for montering/demontering av feilaktig vare.
  • Kostnader for reparasjon ved et annet verksted en det som er avtalt med leverandøren
  • Reisekostnader.
  • Eventuell følgeskader forårsaket av den feilaktige varen.
  • Rene slitedeler og forbruksvarer som for eksempel mus, musmatter, blekkpatroner, tastatur, m.m.